Friday, February 12, 2010

Aku seorang guru.... 6

Mulai tahun 2oo0 atau 2001 ..lupe lak... aku dilantik sebagai KP KHB bagi menggantikan rakan sejawat yang berpindah sekolah... macam-macam rasa bila diminta memegang tugas tersebut... pengalaman dan pengetahuan bidang berkenaan tidak banyak... alhamdulillah PK aku ketika itu banyak memberi sokongan di samping aku berusaha mendapatkan ilmu dari rakan-rakan KP daerah Gombak yang lebih senior dan tak lupa pada rakan-rakan senior di sMK Selayang Bharu, Kak Min, Pn EE yang banyak membantu...Setiap kali mesyuarat panitia Daerah, aku sentiasa mengutip maklumat yang patut dalam pelbagai aspek... alhamdulillah, banyak membantu aku dalam menjalankan tugas...

Jawatan KP KHB banyak membantu aku berusaha berkali-kali ganda... maklum le bebannya agak berat telah memaksa aku paksa diri untuk belajar macam-macam perkara bagi melancarkan tugasan... kekadang aku rasa terlalu penat.... aku jadi KP dengan ilmu yang kosong ... tapi aku bersyukur kerana itu...aku dapat banyak ilmu yang tidak diajar dalam kelas tetapi melalui pengalaman... sesungguhnya pengalaman itu sangat berharga...

1 comment:

Unknown said...

Tahniah..anda mmg seorang pendidik yang sangat baik..bekerja dengan jiwa..itulah tuntutan dari Nya sebagai pendidik anak bangsa..