Friday, February 12, 2010

Aku seorang guru....3

Aku mengikuti sesi praktikum di SMK Tengku Puan Habsah, kalau tidak silap...macam2 aku belajar di sana...aku juga berpeluang mengjadi guru pengiring catur walhal aku tak tau sangat main...anak muridku majoriti Cina tapi mereka ok je..di sana paling aku ingat teh tarik special... lain dari yg lain...rupa2nya ada cara buat teh tarik sedap...sudu yg digunakan mesti direndam dalam air yg berisi sedikti garam..baru rasa kaw, kaw...terlibat dalam sukan sekolah dan macam-macam lagi...

antara perkara yg tidak dapat aku lupakan semasa sesi praktikum di sini ialah kami datang lewat sebab bas maktab yang lambat... apa lagi kami guru-guru praktikum dan pelajar2 lewat tidak boleh masuk ke kawasan sekolah sebab pagar akan dikunci semasa perhimpunan...apa lagi malunye...alhamdulillah pengetua masa tu faham...apa lagi minta maaf aje le... lepas tu kami minta pakcik bas datang lebih awal lagi... dan hantar kami dahulu....terima kasih kepada guru pembimbing aku...lupa lak namanye...beri bimbingan, nasihat dan buku-buku rujukan.... tq...

selesai praktikum kami balik ke maktab untuk periksa akhir dan mengikuti kursus induksi.... kumpulan kami ramai yang dipostingkan ke Sabah dan Sarawak terutama guru bujang ( blm kahwin)..alhamdulillah kami tiga orang, aku, zuhida dan siape ye ( lupe lak) dapat posting tempat sendiri..ada sebab...masa isi borang kami mengaku dah ada tunang dan bakal berkahwin...walaupun sebenarnya mmg tak de siapa2 lg...masa hantar borang puas kami diajuk oleh rakan2 terutama lelaki...kami sanggup sbb x nak gi seberang laut..tapi kira ok jugak sb menjadi... itu pentingnya ikhlas...tuhan tolong ...kami doa dan kami usaha agaknya. Amin.

No comments: